IMAM STAV
Autor: Marijana Ivošević, 7. 3. 2012.
1.ožujka 2012. u 18:15 u našoj školi održan je 1. roditeljski sastanak u programu „Imam stav“. Sastanak je održan s roditeljima učenika 6.c razrednog odjela uz stručna vodstva pedagoginje B. Nikšić i razrednice B. Majdiš.
Sljedeće dva roditeljska sastanka zakazana su za 6. ožujka u 6.a, razrednica S. Majsterić, te 7. ožujka u 6.b, razrednica B. Dusparić
Imam stav
je program prevencije korištenja duhana, alkohola i drugih sredstava koja stvaraju ovisnosti kod djece.
Program Imam stav nastao je inicijativom European Union Drug Abuse Prevention ( EU-Dap) i provodi se već 5 godina u Austriji, Belgiji, Njemačkoj, Grčkoj, Španjolskoj, Švedskoj, a 2009.-2010. u program su uključene Litvija, Rusija, Kirgistan, Rumunjska i Hrvatska.
Nositelj programa: Mentor Foundation Interntional, Velika Britanija.
Tim u Republici Hrvatskoj: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
Podrška projektu: Agencija za odgoj i obrazovanje i Ured za suzbijanje zlouporabe droga Vlade Republike Hrvatske
U Zagrebu je program provelo 13 osnovnih škola.
U Osječko-baranjskoj županiji uključene su sljedeće škole: OŠ»Mladost», OŠ Vijenac, OŠ F.K.Frankopan, OŠ «Retfala», OŠ D.Cesarić, OŠ V.Becić, OŠ Josipovac, OŠ Višnjevac.
Program se zasniva na učenju životnih vještina i konceptu socijalnih utjecaja te time
1.općenito promiče pozitivno i zdravo ponašanje te
2. specifično, utječe na prevenciju korištenja sredstava ovisnosti ( pušenje, korištenje alkohola i drugih sredstava ovisnosti)
Karakteristike programa / cilj programa:
Sadržaj programa usmjeren je na
smanjenje rizika od prvog korištenja sredstava ovisnosti ili odgodu ,
smanjenje rizika od budućeg korištenja
razvijanje znanja, vještina i stavova koji se odnose na zdravo ponašanje
povećanu osjetljivost prema zdravim načinim života i svjesnost o socijalnim utjecajima
Program se provodi s učenicima šestih razreda te se kroz 12 radionica radi na:
a)informiranju učenika
- o utjecaju i očekivanjima u grupi vršnjaka;
- o sredstvima ovisnosti , njihovom utjecaju na mlade i normativnim uvjerenjima
b) razvijanju intrapersonalnih vješina kod učenika( vještine važne za rast i razvoj osobe)
c) razvijanju interpersonalnih vještina (vještine važne za snalaženje u socijalnim situacijama).
Radom u radionicama postiže se veća povezanost učenika u razredu, bolji vršnjački odnosi kao i stvaranje sigurnog i podržavajućeg ozračja u razredu pogodnog za učenje.
Program uključuje i rad s roditeljima u 3 roditeljska sastanka na kojima se obrađuju sljedeće teme:
1. Kako bolje razumjeti adolescenta
2. Odgajati adolescenta znači rasti zajedno
3. Dobar odnos s djetetom- postavljanje pravila i granica
Važnost uključivanja roditelja:
- istraživanja pokazuju kako uključenost roditelja u preventivne programe povećava njihovu učinkovitost
- ponašanje i stavovi roditelja mogu izravno utjecati na zaštitne i rizične čimbenike koja djeluju na učenike koji koriste sredstva ovisnosti
PODRŠKA UČENICIMA I RODITELJIMA