ZIMSKA MATEMATIČKA ŠKOLA 1993. – 2013. GODINE
Zimska matematička škola, dvadeseta po redu, tradicija je Osnovne škole „Mladost“ Osijek.
Njezini pokretači znali su procijeniti da u osnovnim školama Grada ima izvrsnih učenika matematičara, ali i učitelja matematike koji su spremni ponuditi učenicima ne samo sadržaje za poticanje interesa prema matematici, već i za produbljivanje matematičkih znanja .
Tu ideju prepoznali su ne samo učitelji u osnovnim školama Osijeka već i savjetnici matematike, Agencije za odgoj i obrazovanje – Podružnice Osijek,kao i čelni ljudi Odjela za matematiku Sveučilišta J.J. Strosmayera u Osijeku.
Svima njima odajemo priznanje i zahvalnost za do sada učinjeno.
Nikola Popović, profesor –
ravnatelj OŠ „Mladost“ Osijek
18. godina rada Zimske škole matematike
u OŠ „Mladost“Osijek
Ljubica Selak-Zeljko
Jedinstvena, dugogodišnja tradicija rada, ono na što smo ponosni i po čemu smo prepoznati je i Zimska škola matematike koja se već 18 godina održava u našoj školi.
Entuzijazam, predanost poslu, hrabrost da možemo napraviti više i bolje za našu školu, okruženje u kojemu živimo i radimo, a iznad svega za naše učenike, izvorišta su ideje za osnivanjem Zimske škole matematike.
Tako je u siječnju 1993.g. u OŠ «Mladost» u suradnji s HMD – om,podružnica Osijek i tadašnjim predsjednikom HMD-a Radoslavom Galićem, a uz angažman sada već bivše učiteljice Branke Verkman i potporu ravnatelja Nikole Popovića osnovana Zimska matematička škola s ciljem popularizacije matematike.
Stalo nam je do naših učenika i želimo im pružiti maksimum mogućnosti kako bi razvili primjerene kompetencije i stekli znanja za uspješno nastavljanje školovanja.
Naša je škola je organizator i domaćin svih ovih godina, a od 2009. usko surađujemo i s Odjelom za matematiku u Osijeku gdje se jednim dijelom i realizira Zimska škola matematike.
U početcima rada bio je to program koji je tijekom zimskih praznika pružao ciljanoj skupini učenika, prvenstveno naprednim matematičarima sedmih i osmih razreda s područja grada Osijeka, mogućnost dodatne pripreme za natjecanja iz matematike. Međutim, s vremenom za aktivnost i program rada škole zanimanje su pokazali i oni učenici koji su uspješni u matematici, ali nisu uključeni u rad naprednih grupa. Stoga, ukazala se potreba prilagoditi teme i sadržaje takvoj strukturi učenika i na taj način obogatiti program rada Zimske škole.
Naši učitelji praktičari različitim pristupom u realizaciji sadržaja, adekvatnim metodama vođenja aktivnosti, raznovrsnim temama, te uvođenjem računala potiču kreativnost učenika.
Dva dana tijekom zimskih praznika u našoj školi održavaju se različite aktivnosti, predavanja, radionice iz područja osnovnoškolske matematike. Svih ovih godina u rad Zimske škole uključeni su učenici viših razreda osnovnih škola s područja grada Osijeka. Prvenstveno su to učenici sedmih i osmih razreda.
Cilj nam je:
- zanimljivim i izazovnim sadržajima popularizirati matematiku među učenicima osnovnoškolske dobi
- razviti interes za matematiku, ne samo učenika naprednih grupa sedmih i osmih razreda, već i onih drugih koji vole matematiku i žele nešto novo naučiti.
- produbiti i proširiti matematička znanja
- razvijati sposobnosti logičkoga mišljenja, samostalnog učenja, ali i timskoga rada pri rješavanju složenijih matermatičkih zadataka
-kreativnim pristupom i uporabom računala u matematici razvijati znanja i kompetencije učenika na najvišoj razini.
Teme su iz područja geometrije, aritmetike i algebreosnovnoškolske matematike koje su dostupne, razumljive i zanimljive polaznicima u skladu s njihovim uzrastom i matematičkim predznanjem.
Naši su učitelji matematike aktivni članovi županijskih vijeća i s velikom predanošću sudjeluju u radu Zimske škole matematike, pripremaju raznovrsne sadržaje za učenike, polaznike škole.
U organizaciji rada, predavanjima i radionicama sudjelovao ih je znatan broj: Branka Verkman, Nada Braz, Luka Čeliković, Ivan Duh, Marija Aranđelović, Jozo Kvesić, Ilija Ilišević, Margita Pavleković, Ljiljana Popović, Vesna Podhorski, Anka Jurić, Blanka Lendić, Sanja Đurković, Josipa Trušćek, Kristina Vučić, Valentina Skelac, Rebeka Mikrut, Kristijan Sabo, Ljubica Selak-Zeljko, Brankica Majdiš, Mirjana Bagarić, Ana Novoselić, Ksenija Moguš, Klaudija Vukleić, Mislav Katalinić, Dubravka Perković, Anita Čorak, Ivana Hatrmann, Ljerka Jukić i Tanja Paris.
Tijekom ovih osamnaest godina u radu škole sudjelovalo je oko šesto učenika sedmih i osmih razreda osnovnih škola s područja grada Osijeka. Polaznici dolaze iz sljedećih škola: OŠ Antuna Mihanovića, OŠ «Dobriša Cesarić», OŠ «Mladost», OŠ Vladimira Becića, OŠ «Tin Ujević», OŠ Jagode Truhelke, OŠ Ivana Filipovića, Oš «Vijenac», Oš «Višnjevac», OŠ «Grigor Vitez», OŠ «Tenja», OŠ «Retfala», OŠ «Ljudevit Gaj».
Održano je oko sto pedeset sati osmišljenih i stručno vođenih aktivnosti, predavanja i radionica.
Naš rad popraćen je radijskim i televizijskim prilozima, člancima u lokalnim listovima, a u početku u biltenu „Matematička škola“, kasnije u Osječkom matematičkom listu, web stranicama naše škole, te promotivnim obavijesnim plakatima.
Učenici koji su sudjelovali u radu Zimske škole matematike pokazali su izraziti interes za timski rad, suradnju, aktivnost tijekom predavanja i radionica.
Učitelj je više koordinator, a manje predavač. Učenici daju svoje prijedloge, iznose svoja mišljenja s ciljem poboljšanja kvalitete i dinamike rada.
Nakon dva dana Zimske škole učenici ispunjavaju evaluacijski listić na kojemu daju svoje sugestije u svezi organizacije rada, izbora tema, prijedloge za slijedeću školsku godinu i konačnu ocjenu realizacije Zimske škole matematike.
Evo nekoliko njihovih zapažanja:
- Prijavila sam se jer mi je bilo zanimljivo prošle godine…
- Želim biti uspješnija u matematici.
- Prijavio sam se jer želim proširiti svoje znanje i da mi ne bude dosadno preko praznika.
- Prijavila me nastavnica, a i nisam htjela zimske praznike provesti samo za računalom.
- Ljubav prema matematici.
- Željela sam se provesti s prijateljima i nešto novo naučiti.
- Izbor tema je odličan i očekujte me i sljedeće godine.
- Svidjela mi se organizacija ovakvog rada jer ide u razna polja matematike.
- Bilo mi je zanimljivo.
- U radu mi se najviše dopao pristup učitelja, njihova ljubaznost, ali i spremnost na komunikaciju .
- Svidjele su mi se teme, a i voditelji su to odradili na zanimljiv način.
- Najviše mi se svidio Pascalov trokut i mentalne igre jer razvijamo logiku.
- Željela bih neke teme iz povijesti matematike.
- Najviše mi se dopao rad sa šibicama
- Zagonetke su mi se svidjele.
- Htjela bih naučiti nešto o rimskim brojevima.
- Predložio bih više rada na računalu.
- Možemo raditi malo opširnije o statistici .
- Općenito predlažem teme korisne za srednju školu.
- Predložila bih povijest matematike i mozgalice.
- U radu mi se najviše svidio pristup učitelja, njihova ljubaznost, ali i origami.
- Predložio bih za sljedeću temu sudoku.
- Jako mi se dopala konstrukcija broja Π, te rad na računalu.
- Za sljedeće druženje predložila bih teme koje će nam pomoći da se bolje pripremimo za srednju školu.
Na Županijskim stručnim vijećima učitelja matematike, zajednički analiziramo prijedloge učenika i naravno prihvaćamo aktualne sadržaje primjerene njihovim kompetencijama. Visoka ocjena rada Zimske škole matematike koju su ove godine dali učenici, obogaćeni novim spoznajama, spremni na matematičke izazove nama učiteljima je poticaj da i dalje nastavimo dobru tradiciju.
Voditeljica Zimske matematičke škole:
Ljubica Selak-Zeljko, prof.
PODRŠKA UČENICIMA I RODITELJIMA