Projekt Mentorstvo za unaprjeđivanje škole (MenSI)
Autor: Nikolina Mandić Gregić, 22. 9. 2021.
S ponosom želimo istaknuti kako smo izabrani od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja za sudjelovanje u projektu Mentorstvo za unaprjeđivanje škole (MenSI) kao jedna od četiri mentorske škole u Hrvatskoj koje će kroz ovaj projekt imati priliku učiti o mentorstvu te mentorirati četiri škole u Hrvatskoj (Medicinsku školu iz Osijeka, Industrijsko-obrtničku školu iz Nove Gradiške, Osnovnu školu Ivana Gorana Kovačića iz Starog Petrovog Sela i Osnovnu školu Ivana Gorana Kovačića iz Gore).
Projekt Mentorstvo za unaprjeđivanje škole (MenSI) 28-mjesečna je Akcija koordinacije i podrške (studeni 2021. – veljača 2023.) koji se financira iz programa Obzor 2020 Europske komisije. Projekt će provesti paneuropsko istraživanje o tome kako različiti pristupi mentorstvu mogu podržati uključivanje inovativnih praksi digitalnog poučavanja u osnovne i srednje škole. Nadovezuje se na ishode i naučene lekcije iz ranijeg projekta Živi školski laboratorij, a također će iskoristiti mrežu laboratorija za učenje koji su dio aktualne inicijative Laboratorij učionice budućnosti European Schoolneta. Surađujući s ministarstvima obrazovanja iz šest zemalja (Belgija-Flandrija, Hrvatska, Češka, Mađarska, Italija, Portugal), MenSI će stvoriti mrežu od 24 mentorske škole koje će raditi sa stotinjak mentoriranih škola. Do kraja projekta, mreža će se otvoriti drugim školama zainteresiranima za primjenu pristupa mentorstvu u školama s ciljem razvijanja inovativnih pedagoških praksi koje uključuju digitalnu tehnologiju u poučavanju i učenju.
Ključni ciljevi projekta MenSI su:
- istražiti teoriju i praksu mentorstva škola školi uključujući prednosti, slabosti i povezane troškove različitih mentorstva i vršnjačkih modela učenja u školi
- stvoriti i osnažiti mrežu od preko 100 mentorskih i mentoriranih škola za provođenje niza pristupa za rješavanje izazova u učenju i poučavanju
- ponuditi preporuke i smjernice temeljene na dokazima za troškovno učinkovitu koordinaciju školskih klastera kroz različite pristupe („odozdo prema dolje”, „ odozdo prema gore”, virtualni itd.)
- analizirati učinkovitost pristupa mentoriranja cijele škole koje koriste škole u mreži za potporu uključivanja IKT-a i adresiranje izazova u partnerskim zemljama
- stvoriti zajednicu prakse i mogućnosti profesionalnog razvoja za širu skupinu školskog osoblja i mehanizme razmjene za donositelje obrazovnih politika.
Očekivani rezultati su:
- pregled mentorstva škola-školi u Europi – na temelju desk istraživanja, intervjua i anketa, izvješće o različitim vrstama mentorstva među školama u Europi, uključujući primjere i studije slučaja, u odnosu na modele digitalno podržanih inovacija
- klasteri 24 škole u šest zemalja – mentorske i mentorirane škole surađivat će na razvoju digitalne kompetencije i izazova obrazovnih politika (npr. učenici u nepovoljnom položaju), koristeći prednosti prilagođenih aktivnosti profesionalnog razvoja.
- eksperimentiranje s različitim pristupima mentorstva cijeloj školi – informacije o mentorskim pristupima regionalnih centara, uključujući ulogu online mentorstva i različite poticaje/programe nagrađivanja i način na koji su školski klasteri implementirali različite vrste pristupa „ odozdo prema gore” te samoorganiziranih pristupa upravljanju klasterima.
- dokumentacija i analiza mentorske prakse – sažetak o različitim vrstama mentorskih klastera s naglaskom na inovativne, učinkovite i skalabilne strategije, prakse, procese i korištene digitalne alate te izvješće o učinkovitom mentorstvu cijele škole, vidljivih u projektu
- MOOC (Masivni otvoreni online tečaj) i zajednica prakse za praktičare – MOOC o školskom mentorstvu otvorenom za nastavnike i ravnatelje škola diljem Europe i otvorena zajednica za dijeljenje, razmjenu i poboljšanje prakse.
PODRŠKA UČENICIMA I RODITELJIMA