preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Mladost" Osijek

AKTIVNOSTI, RADIONICE

Radionica Prijateljstvo

Autor: Biljana Nikšić, 6. 6. 2022.

PRIJATELJSTVO

1.6.2022. u 6.a razrednom odjelu održane su dvije radionice o prijateljstvu. Prvi sat s nazivom Prijateljstvo a drugi Želim biti prihvaćen/prihvaćena. Oba sata se naslanjaju jedan na drugi. Naglasak je na izgradnji zdravih osoba koje mogu upravljati svojim emocijama. Osoba spremnih na suradnju kako bi održavali kvalitetne prijateljske odnose.

Međupredmetne teme:

Osobni i socijalni razvoj

A.3.2.Upravlja emocijama i ponašanjem.

A.3.3. Razvija osobne potencijale

Mentalno i socijalno zdravlje

B.3.1.A Opisuje i procjenjuje vršnjački pritisak

B.3.1.B Razlikuje i vrednuje različite komunikacije i ponašanja.

Znanja, stavovi i vještine kojima će učenici ovladati

Prepoznaje da problemi mogu imati različita rješenja.

Preuzima odgovornost za svoje postupke.

Razlikuje odgovorno i neodgovorno ponašanje.

Predlaže različita rješenja problema i popravljanje pogreške.

Opisuje neprimjerena vršnjačka ponašanja.

Pomaže vršnjacima i traži pomoć u slučaju vršnjačkog pritiska.

Procjenjuje situacije i moguće izbore.

Usvaja stav da za vršnjački pritisak nema opravdanja i da se svako nasilje mora prijaviti.

Može artikulirati i obrazložiti svoje mišljenje u kratkim crtama

Vremensko trajanje: dva sata

Sredstva, pomagala, alati: papiri u boji za žetone za govorenje, plakat A3 formata

 

 

Tijek aktivnosti

1.sat

1.aktivnost -Klupko prijateljstva (ledolomac) (7 minuta)

Učenici stoje u krugu i dobacuju klupko vune jedni drugima tako da prave mrežu. Prije nego dobace klupko trebaju pronaći riječ koja obilježava prijateljstvo. Ova aktivnost potiče na razmišljanje koje su to riječi i postupci koji nas povezuju i čine mrežu prijateljstva, kao što su sada ispleli s klupkom vune. Razmisliti koliko su bitne te niti koje nas povezuju i ako ta nit izostane prijateljstvo se narušava.

2.aktivnost (5 minuta)

Jasna Tihi- Stepanić, Dječak koji je zaboravio svoj bicikl

Čitanje teksta. Kratka analiza.

Prisjećamo se

Učenici iznose svoja razmišljanja o tome jesu li Dinko i Darko prijatelji. Obrazlažu svoje stavove.

3. aktivnost (8 minuta)

Raspravljamo: Što mi pisac želi reći?

Učenici sjede u skupinama. Svaka skupina dobiva karticu s jednim navodom iz pročitanog teksta. Zadatak im je objasniti što je pisac htio reći s tom rečenicom.

Kartice

  1. Mama: „ Možda nije pametno odmah se sprijateljiti s nekim o kome baš ništa ne znaš.“
  2. Mama: „ Budalo naivna!“
  3. Mama: „Ne možeš reći da te nisam upozorila.“
  4. Dječak: „Osramoćen sam do kraja života.“

Žetoni za govorenje

Da bi svi učenici unutar skupine ravnopravno raspravljali, misli razmjenjuju uz pomoć žetona za govorenje. Svaki učenik dobije četiri žetona/papirići u boji. Jedan učenik unutar skupine dobije četiri plava, drugi četiri crvena, treći bijela, a četvrti žuta papirića. Svaki učenik prije nego što počne govoriti, stavi u sredinu jedan žeton i kaže što želi. Učenik koji sljedeći želi govoriti pričeka da prvi završi, stavi svoj žeton u sredinu i kaže svoju misao ili da repliku na misao prvog učenika. Rasprava traje dok svi učenici ne potroše svoje žetone. Unaprijed se određuje vrijeme koje u učenici imaju za raspravu.

4.Aktivnost (20 minuta)

Iznosimo stavove i razmišljanja

Predstavnik skupine čita citat o kojemu su raspravljali i iznosi zajednički stav o tome što su zaključili da im je pisac želio reći.

Kada svi predstavnici iznesu svoja razmišljanja, ostali učenici mogu komentirati povezujući iznesene sadržaje sa svojim osobnim iskustvima.

4.aktivnost (5 minuta)

Zaključujemo

Učenici izvode zaključak o tome jesu li im svi koje poznaju prijatelji i bi li trebali barem razmisliti o savjetima koje im roditelji daju.

2. sat

ŽELIM BITI PRIHVAĆEN/PRIHVAĆENA

  •  RADIM SVE ŠTO DRUGI TRAŽE OD MENE

1.aktivnost (20 minuta)

Stvaramo predstavu s dva lica

Prisjećamo se (Učenici razgovaraju o razlozima zašto je Darko bez razmišljanja radio sve što mu je Dinko rekao).

Podjela u 4 skupine. Svaka skupina dobije kratku priču koju mora odglumiti na dva načina: onako kako je napisana i kako bi trebala završiti da se nitko ne osjeća loše.

Čitaju priču. Dogovaraju se kako će riješiti problem i promijeniti kraj druge priče. Dijele uloge. Uvježbavaju predstave.

Glumimo

Skupine izvode svoje predstave: obje verzije jednu za drugom.

2.aktivnost (10 minuta)

Razgovaramo

Učenici komentiraju odglumljene situacije, opisuju kako su se osjećali u pojedinim ulogama, što im je bilo teško i jesu li se u razredu događale slične situacije.

3.aktivnost (15 minuta)

Predlažemo  rješenja

Na plakat A3 formata ispisuju svoje prijedloge kako se oduprijeti vršnjačkom pritisku

Na kraju ispunjavaju listu za procjenu.

Vrednovanje za učenje:

-razgovor i komentari vezani uz aktivnosti

-opažanja učeničkih aktivnosti tijekom rada u skupini

Vrednovanje kao učenje:

  • Igranje po ulogama
  • raspravljanje, komentiranje i uspoređivanje
  • izrada plakata o vršnjačkom pritisku
  • ispunjavanje liste za procjenu

PRILOZI

  1. Priče

NOVA UČENICA

U razred je došla nova učenica Lena. Pametna je, draga i brzo se sprijateljila sa svima. Silvija, najpopularnija učenica u razredu, osjeća da više nije „glavna“. Preko društvenih mreža proširila se priča da je Lena u svom bivšem razredu bila problematična i da je izbačena iz škole jer je jednoj učenici iz razreda ukrala mobitel. Osim toga, netko je proširio priču da je njezina mama uhvaćena u krađi odjeće u trgovini. Svi počinju ostavljati ružne komentare o Leni u razrednoj grupi na društvenim mrežama. Silvija najviše svima priča protiv nje i nagovara druge djevojčice da se ne druže s njom. Tko je ne bude poslušao, Silvija i njene sljedbenice neće se više družiti ni s njima.

Djevojčice, u strahu da ne ostanu bez prijateljica, počinju izbjegavati Lenu i više se nitko ne druži s njom. Leni nije jasno što se događa. Postaje usamljena i nesretna u novom razredu.

SMIJEŠNO JE KAD SE SVI SMIJU

Marin je već nekoliko dana imao probavne tegobe i često je morao u toalet. Goranu je njegovo trčanje u toalet bilo jako smiješno. Pod odmorom je s grupom dječaka otišao za Marinom u toalet s namjerom da ga snimi. Dječaci su mu pomogli otvoriti vrata toaleta u kojemu je bio Marin, a Goran ga je snimao u neprimjerenom položaju iako ga je Marin preklinjao da to ne čini. Svi su se smijali. Osim Marina. Istina je da ni Petru, dječaku koji je također bio s dečkima u toaletu, sve to nije bilo smiješno i bilo mu je žao Marina, ali nije napravio ništa da to spriječi jer se bojao da mu se dečki kasnije ne osvete za izdaju. Goran je snimku odmah objavio na društvenoj mreži. Marin se osjećao nemoćno i poniženo. Svi su ga ismijavali i rugali su mu se.

SVAKI POSTUPAK IMA POSLJEDICU

Nastavnica iz hrvatskog najavila je pisanu provjeru. Poslije sata ponavljanja, na kojemu je učenicima zadavala slične zadatke kao što će biti na provjeri, primjerak provjere koji je imala, ostavila je na svom stolu i izašla van iz razreda kada je zvonilo. To je primijetio Robert, najpopularniji dječak u razredu, u čijem društvu svi žele biti. Robert je odmah reagirao i počeo nagovarati Svena da mobitelom fotografira provjeru kako bi svi što bolje riješili zadatke i dobili dobre ocjene. Sven se nećkao, nije mu se svidjela ta ideja. Bojao se da će biti uhvaćen, ali bojao se i da će ga Robert odbaciti i da mu više neće biti najbolji prijatelj. Pitao je Roberta zašto on ne fotografira provjeru, ali Robert je rekao da je zaboravio mobitel kod kuće, iako mu je mobitel bio u torbi. Robert je požurivao Svena, rekao mu da će on „čuvati stražu“ i da nema šanse da ga netko uhvati. Sven je nevoljko izvadio mobitel i fotografirao provjeru te brzo pobjegao iz razreda. Potom je na nagovor Roberta, snimljenu provjeru objavio u njihovoj razrednoj grupi. Robert ga je potapšao po ramenu, rekao mu da je on zauvijek njegov najbolji prijatelj i da će svi biti oduševljeni kad vide provjeru u grupi, a njih dvojica će postati glavni u društvu. Svenu su godile Robertove riječi i postao je siguran u sebe da je dobro postupio što je napravio kako je Robert rekao.

No, objavu je vidjela i majka jedne učenice iz razreda i o tome obavijestila razrednicu, koja je odmah obavijestila učiteljicu iz hrvatskog i pozvala u školu Svenove roditelje.

Kada je Sven vidio razrednicu i svoje roditelje na hodniku, zaprepastio se. Razrednica je pozvala i njega na razgovor. Suočila ga je s njegovom objavom fotografije pisane provjere u razrednoj grupi. On se rasplakao i rekao da ga je na to Robert nagovorio. Razrednica je pozvala i Roberta, ali Robert je sve negirao i rekao da nema pojma o čemu Sven priča i da on sigurno nije u tome sudjelovao. Sven ga je samo šokirano gledao i plakao.

ODIJELO (NE) ČINI ČOVJEKA

Svi u razredu misle da je Višnja draga djevojčica, ali da se odijeva kao da je došla iz prošlog stoljeća. Lea, djevojčica uvijek odjevena u najmoderniju i najskuplju odjeću, „odobrava“  je li nečija odjeća dovoljno u trendu da bi se ona družila s njim. Budući da nije „odobrila“ Višnjino odijevanje, dala je znak ostalim djevojčicama da se ne trebaju družiti s Višnjom jer nije dovoljno dobra za njih.

Ani se taj Lein stav nije sviđao i odlučila je Višnju ipak pozvati na svoj rođendan. Kad su Lea i ostale djevojčice stigle na rođendan, neugodno su se iznenadile vidjevši da je i Višnja tamo. Nisu je ni pozdravile, a ni pogledale tijekom večeri. Višnja se jako nelagodno osjećala i vrlo brzo je otišla s rođendana.

Sljedećeg dana u školi, Ana je primijetila da joj se nitko ne obraća. S kojom je god djevojčicom pokušala započeti razgovor, vrlo brzo bi joj okrenula leđa i pridružila se Lei i veseloj grupi djevojčica oko nje. Pod odmorom, Lea joj je samo dobacila neka se druži s Višnjom. Ana je shvatila da joj nije bilo pametno što se usprotivila Lei. Tugovala je za izgubljenim prijateljicama. Višnja joj je nekoliko puta pokušala prići, ali Ana nije željela pričati s njom i tako još više razljutiti Leu. Nije znala što bi mogla učiniti da je prijateljice opet prihvate.

Jednog dana Višnja se pojavila u hlačama koje inače nose starije žene i nekoj „bezveznoj“ majici. Ana ju je ružno pogledala i pred cijelim razredom pitala je li se pogledala u ogledalo prije nego što je izašla iz kuće. Dodala je da izgleda očajno i da ne može više podnijeti kako svojim izgledom kvari sliku o njihovom razredu. Višnja je samo spustila glavu, okrenula se i izašla iz razreda odlučivši da se u njega više nikada neće vratiti.

Lea je Anu pogledala sa smiješkom odobravanja, a Ani je zasjalo sunce. Bila je presretna. Opet je postala dio društva.

2.Lista za procjenu

Lista za procjenu

da

ne

djelomično

Sviđa li ti se ovakav način rada?

 

 

 

Jesu li svi članovi ravnopravno predlagali rješenja druge verzije priče?

 

 

 

Bi li mogao/la ponoviti što si naučio /la na današnjoj radionici?

 

 

 

Što ti se posebno svidjelo, što ti se nije svidjelo, a što bi promijenio ili izbacio?

 

 

 

 

 

                                                                     Biljana Nikšić, stručni suradnik pedagog

 

 

 




Priloženi dokumenti:
Tekst____Djecak_koji_je_zaboravio_svoj_bicikl.jpg (101.18 KB)
Tekst_2.jpg (52.32 KB)




 

           POVEZNICA

           2022./2023.

 

          POVEZNICA

          2021./2022.

 

          POVEZNICA

        ADVENT 2022.

 
list OŠ "Mladost"
 
eTwinning projekt

 
 

             PROJEKTI

 

 

   

              VIJESTI

 
 

PODRŠKA UČENICIMA I RODITELJIMA

Dragi učenici i roditelji,
ukoliko u ovom periodu imate potrebu za dodatnim savjetima ili podrškom slobodno se obratite Stručnoj službi škole putem službenog maila:
 osmladost.strucnasluzba
@gmail.com
 
   Stručna služba škole
 

 
ŠKOLSKA PREHRANA

      PROJEKT:  

   "Škole jednakih         mogućnosti 2"

  

Priloženi dokumenti:
Skole jednakih mogucnosti 2.pdf

 
PRODUŽENI BORAVAK
 

 RASPORED   KAKO NAS

   ZVONA      PRONAĆI ?

   

 
ŠKOLSKA PREHRANA
 

   

 
 
SIGURNIJI INTERNET

    

 

 

    

 

 

         

 
 > Stručna služba  > Kutak pedagoga  > Kutak pedagoga - aktivnosti
CMS za škole logo
Osnovna škola "Mladost" Osijek / Sjenjak 7, HR-31000 Osijek / os-mladost-os.skole.hr / ured@os-mladost-os.skole.hr
preskoči na navigaciju