ČITANJE U MLADOSTI U MJESECU HRVATSKE KNJIGE
Autor: Ljiljana Šakić, 23. 11. 2022.
Od 15.10 – 15. 11. svake godine obilježavamo Mjesec hrvatske knjige. U godini posvećenoj mladima i ovo obilježavanje u knjižnici OŠ „ Mladost“ proteklo je kroz intenzivne susrete školske knjižničarke s njima u čak 28 radionica čitanja naglas, međusobnih razmjena mišljenja, rasprava i zauzimanja stavova. Za učenike od 1- 8. razreda čitali su se najrazličitiji tipovi tekstova; od estetske poezije i proze za najmlađe do reportažnih i raspravljačkih tekstova. Čitani su malo stariji, ali i mlađi autori: G. Vitez, Z. Balog,L. Paljetak, A. Kolak, I. Markić, S. Šesto, D. Pavlek, reportaže iz Španjolske i Norveške mladih čiji je jedan roditelj Hrvat, raspravljački tekstovi tiskovina PISA projekta. Cilj svih druženja je motivirati mlade na čitanje građe u papirnatom izdanju kako bi obogatili svoj način izražavanja i razumijevanje svijeta u kojem žive. Školski knjižničar kod svojih korisnika treba razvijati čitanje u obrazovne svrhe, ali i poticati ih na čitanje iz radosti i zadovoljstva. Zadatak čitača je pročitati tekst točno i glasno artikulirano, te po mogućnosti dramski obojano.Potrebno je pokazati učenicima što znači visoko razvijena tehnika čitanja za razumijevanje, vrednovanje i upotrebljavanje pročitanih informacija. Pri tom su osvjestili kako je tehnika čitanja izravno povezana s većinom načina školskog učenja, a također i s motivacijom za novo čitanje. Slaba tehnika čitanja učeniku smeta da zavoli čitanje opsežnijih tekstova. Zadatak slušatelja je u pročitanom prepoznati slike, zvukove,mirise, okuse i međusobno ih sklopiti u zamišljeni video. To je polazište za kasniji razgovor o onome što su razumijeli ili nisu i poveznica s njihovim osobnim iskustvima i stavovima. Obradovani smo saznanjem da većina roditelja prvoškolcima ljubav pokazuje čitanjem naglas od njihove najranije dobi. Užitak prvih čitanja nužan je preduvjet za čitanje u obrazovne svrhe i cjeloživotno učenje. Kada pročitan tekst dodirne svijet osobnih iskustava naših učenika, kada pronađu sebe u davno ispričanom , svi nazočni proživljavaju osobito uzbudljive trenutke bliskosti i povezanosti. I to je čar čitanja.
PODRŠKA UČENICIMA I RODITELJIMA