Autor: Ana Martinčević
Učenici 7.a razredna na kraju nastavne cjeline Krug i kružnica za oproštaj od sedmog razreda radili su projekt Slikam kao Vasilij Kandinski.
Aktivnosti učenika:
- Istraži na internetu tko je Vasilij Kandinski. U Canvi napravi plakat, prezentaciju o Vasiliju Kandinskom.
- Pogledaj njegove radove na temu Krug.
- Na papir A4 bijele boje stvori svoju sliku poput Vasilija na temu Krug.
Projekt: Slikaj kao Vasilij Kandinski – Tema: Krug
Ovaj projekt povezuje *matematiku i umjetnost*, inspiriran radom Vasilija Kandinskog, koji je koristio geometrijske oblike, osobito *krugove*, u svojoj apstraktnoj umjetnosti.
Učenici sedmog razreda istražit će matematičke koncepte vezane uz kružne oblike i primijeniti ih u kreativnom izražavanju.
Cilj projekta
Cilj projekta je integrirati matematičke principe kružnih oblika s likovnim izražavanjem, potičući učenike da istraže geometrijske odnose, proporcije i simetriju kroz umjetnički rad inspiriran Kandinskim. Učenici će razviti matematičku preciznost, ali i kreativnost, dok koriste krugove za izražavanje emocija, ritma i dinamike u kompoziciji.
Ishodi učenja po kurikulumu matematike za 7. razred
Geometrija i mjerenje
– Prepoznati i opisati elemente kružnice i kruga (središte, polumjer, promjer, tetive, kružni odsječci).
– Nacrtati pravilne kružne kompozicije koristeći šestar i geometrijske alate.
– Primijeniti svojstva kružnice u umjetničkim kompozicijama.
Proporcije i simetrija
– Analizirati simetriju kruga, njegovu refleksiju i rotaciju u vizualnim prikazima.
– Razumjeti omjere površina različitih kružnih dijelova i njihovu primjenu u estetskoj kompoziciji.
Primjena matematike u svakodnevnom životu
– Razviti kreativni pristup matematici kroz umjetnost.
– Spojiti matematičku preciznost s osobnim izražavanjem kroz likovni rad.
– Razumjeti ulogu geometrije u dizajnu, arhitekturi i umjetnosti.
Aktivnosti u sklopu projekta
1. Analiza umjetnosti Vasilija Kandinskog – pregled njegovih najpoznatijih radova koji koriste kružne oblike.
2. Matematička priprema – mjerenje polumjera i promjera krugova, računanje omjera površina.
3. Likovno izražavanje – izrada umjetničkih kompozicija koristeći krugove i matematičke odnose.
4. Prezentacija radova – učenici objašnjavaju kako su primijenili matematičke koncepte u umjetničkom radu.