Datum objave: 8. travnja 2025.
Kategorija: Matematika

Gradu s ljubavlju za Dan grada 

Autor: Ana Martinčević

Učenici 7.a razreda su u sklopu nastavne cjeline Linearne jednadžbe s jednom nepoznanicom istraživali o svom Gradu Osijeku, te mu za rođendan poklonili matematičke igre. 

Igre su sadržavale podatke o svemu važnom kroz povijest našega grad i svako rješenje opisivalo je neki podatka o gradu Osijeku.  

Učenici su mogli ili sve izraditi na papiru ili pomoću digitalnih alata.  

PROJEKT 

Osijek 

LINEARNE JEDNADŽBE S JEDNOM NEPOZNANICOM 

Zaduženja: 

1.faza projekta –  istraživanje povijesne građe grada (poznate osobe iz povijesti grada, građevine i spomenici, važni povijesni događaji, zanimljivosti, neobični brojčani podatci). Prikuplja fotografije o tome. Osmisliti kratak tekst uz svaki brojčani podatak (godina, broj, stoljeće, …). Korelacija s Poviješću. Prikuplja fotografije o tome. Kratak tekst o geografskim brojčanim podatcima o gradu. Korelacija s Geografijom. 

2.faza projekta – osmisliti barem pet matematičkih problemskih zadataka čija jednadžba za konačno rješenje mora imati broj koji označava konkretni povijesni/geografski brojčani podatak. 

3.faza projekta – izrada dvoslojnog plakata za igru ili puzzle ,gornji sloj – 6 x 6 (ili 5 x 5 ili manje) kućica sa slikama i označenim brojem, ispod okvira, kad se poklopac otvori, nalazi se odgovarajuća kućica i povijesno/geografsko objašnjenje uz tu fotografiju. U posebnoj kutiji pripremiti omotnice s odgovarajućim karticama koje na jednoj strani imaju matematički zadatak (čije je rješenje broj na odgovarajućoj fotografiji), a na poleđini imaju dio konačne slike.  

Potrebno:  

2 tvrđa papira za dvoslojni plakat, kartice i omotnice za zadatke, drvena ili kartonska kutija, škare, ljepilo, flomasteri. Korelacija s Likovnom i Tehničkom kulturom. 

4.faza projekta – Organizira se igra u timovima. Iz kutije se izvlače kartice s linearnom jednadžbom (na poleđini je komadić slike). Pronaći rješenje te linearne jednadžbe uz jednu od slika na plakatu, otvoriti tu sliku i pročitati povijesno/geografsko objašnjenje. Kartica se potom svojom poleđinom okrenutom prema gore poklopi preko odgovarajućeg broja. Igra je gotova kada tim složi veliku sliku, a to može tek kada riješi sve zadatke. 

5.faza projekta – Vrednovanje projektnog rada. 

Zaključak: 

Jesi li se zabavio igrajući ovu igru? 

Je li ti bilo zahtjevno osmisliti matematičke probleme?  

Jesi li naučio još nešto što nisi predvidio da ćeš naučiti? 

Što te se najviše dojmilo? 

Hoćeš li gledati na problemske zadatke kao dosad? 

Hoćeš li gledati na povijest  grada kao dosad? 

Pročitajte još

TESELACIJA LIKA POMOĆU MNOGOKUTA

TESELACIJA LIKA POMOĆU MNOGOKUTA

Autor: Ana Martinčević Teselacija pomoću mnogokuta je fascinantan matematički koncept koji se koristi u geometriji,dizajnu i umjetnosti.Učenici 7.a prije odlaska na Uskršnje praznike bili kreativni i vrijedni.Zadatak:  Odaberi lik (npr. zeca, slona, ribu).  ...

Teselacija i Pitagorin poučak

Teselacija i Pitagorin poučak

Autor: Ana Martinčević Projekt: "Teselacija i Pitagorina poučak"  Cilj projekta:  Upoznati učenike s Pitagorinom poučkom i primjenom geometrijskih oblika u mozaicima, te im omogućiti da kroz praktične aktivnosti i zadatke razviju vještine razmišljanja, rješavanja...

Skip to content