Datum objave: 8. travnja 2025.
Kategorija: Matematika

Dijagonale mnogokuta 

Autor: Ana Martinčević

1.sat:  Otkrivanje zakonitosti za broj dijagonala iz jednog vrha i ukupni broj dijagonala u nekom mnogokutu 

Ishodi:  

MAT OŠ C.7.1. Crta i konstruira mnogokute i koristi se njima pri stvaranju složenijih geometrijskih motiva. 

Ključni pojmovi:  mnogokut, susjedni vrhovi, nesusjedni vrhovi, dijagonale mnogokuta iz jednog vrha, ukupan broj dijagonala mnogokuta  

Razrada ishoda: 

 -učenik određuje broj dijagonala iz jednog vrha mnogokuta     

– učenik određuje ukupan broj dijagonala mnogokuta                                

 – učenik iz ukupnog broja dijagonala određuje broj vrhova mnogokuta            

Međupredmetne teme:  

 osr A.2.4. Razvija radne navike 

 osr B.2.2. Razvija komunikacijske kompetencije 

 pod B.2.3. Prepoznaje važnost odgovornoga poduzetništva za rast i razvoj pojedinca i zajednice  

Zadatak: 

Učenici pomoću GEO PLOČE otkrivaju zakonitosti o dijagonala 

Treba promatrati od trokuta do deseterokuta. Svaki od likova treba predočiti na geo ploči te promatrati: 

  1. Koliko se dijagonala može povući iz jednog vrha mnogokuta? 
  1. Koliko se može ukupno povući dijagonala mnogokutu? 

Dobivene rezultate staviti u tablicu.  

Iz dobivenih rezultata pitati se ima li zakonitosti u njima, te može li se izvesti neka formula.  

Geo ploča je u svojoj osnovi matematičko pomagalo za učenje geometrije. Uz pomoć ove ploče djeca kroz igru uče o geometrijskim oblicima, kutovima, površini, sve do razlomaka, kongruentnosti i fraktala . S obzirom na apstraktnost aritmetike u školi, igra s geo pločom daje temeljno razumijevanje geometrije bez da je dijete svjesno da uči.  

2.sat: Izrada dijagonala mnogokuta iz jednog vrha i ukupni broj dijagonala iglom  i koncem 

Učenici su nakon otkrivanja i uvježbavanja formula za broj dijagonala iz jednog vrha i ukupni broj dijagonala izrađivali mnogokute pomoću igle i konca.  

Svaki učenik trebao je : 

  1. konstruirati šesterokut te mu povući sve dijagonale iz jednog vha 
  1. konstruirati dvanaesterokut i povući sve njegove dijagonale.  

Osim usvajanja zakonitosti o  mnogokutima učenici su razvijali svoje motoričke sposobnosti, urednost i preciznost.  

Ponosna sam na učenike, koji su ove zadatke jako entuzijastično prihvatili i uporno izvršavali, iako neki od njih nikada nisu držali iglu niti uvlačili konac na iglu.  

Pročitajte još

SVJETSKI DAN PLESA

SVJETSKI DAN PLESA

Autor: Roko Idžojtić, prof. likovne kulture Izložbom u školskom holu obilježili smo SVJETSKI DAN PLESA koji svake godineobilježavamo 29. travnja.U današnje vrijeme, kada puno vremena provodimo statično, kretanje jepostalo sve važnije za naše zdravlje, fizičko i...

Putujuća izložba “Priča o dječaku”

Putujuća izložba “Priča o dječaku”

Autori: Jasna Jakopović, Marijeta Kvetek U našoj je školi u ponedjeljak, 5. svibnja, uz prigodni program otvorena izložba “Priča o dječaku”. Priča je ovo o dječaku Rubenu Franku iz Đakova. Priča o tragičnoj sudbini samo jednoga od milijun i pol djece koja nisu...

ZAJEDNIČKE INFORMACIJE

Autor: Marijana Ivošević Zajedničke informacije roditelja učenike razredne i predmetne nastave i predmetnih učitelja održat će se u srijedu 7. svibnja 2025. od 18 do 19 sati. Za vrijeme informacija službeno odsutni učitelji predmetne nastave su Marin Cicvarić,...

Skip to content