Datum objave: 8. travnja 2025.
Kategorija: Matematika

Dijagonale mnogokuta 

Autor: Ana Martinčević

1.sat:  Otkrivanje zakonitosti za broj dijagonala iz jednog vrha i ukupni broj dijagonala u nekom mnogokutu 

Ishodi:  

MAT OŠ C.7.1. Crta i konstruira mnogokute i koristi se njima pri stvaranju složenijih geometrijskih motiva. 

Ključni pojmovi:  mnogokut, susjedni vrhovi, nesusjedni vrhovi, dijagonale mnogokuta iz jednog vrha, ukupan broj dijagonala mnogokuta  

Razrada ishoda: 

 -učenik određuje broj dijagonala iz jednog vrha mnogokuta     

– učenik određuje ukupan broj dijagonala mnogokuta                                

 – učenik iz ukupnog broja dijagonala određuje broj vrhova mnogokuta            

Međupredmetne teme:  

 osr A.2.4. Razvija radne navike 

 osr B.2.2. Razvija komunikacijske kompetencije 

 pod B.2.3. Prepoznaje važnost odgovornoga poduzetništva za rast i razvoj pojedinca i zajednice  

Zadatak: 

Učenici pomoću GEO PLOČE otkrivaju zakonitosti o dijagonala 

Treba promatrati od trokuta do deseterokuta. Svaki od likova treba predočiti na geo ploči te promatrati: 

  1. Koliko se dijagonala može povući iz jednog vrha mnogokuta? 
  1. Koliko se može ukupno povući dijagonala mnogokutu? 

Dobivene rezultate staviti u tablicu.  

Iz dobivenih rezultata pitati se ima li zakonitosti u njima, te može li se izvesti neka formula.  

Geo ploča je u svojoj osnovi matematičko pomagalo za učenje geometrije. Uz pomoć ove ploče djeca kroz igru uče o geometrijskim oblicima, kutovima, površini, sve do razlomaka, kongruentnosti i fraktala . S obzirom na apstraktnost aritmetike u školi, igra s geo pločom daje temeljno razumijevanje geometrije bez da je dijete svjesno da uči.  

2.sat: Izrada dijagonala mnogokuta iz jednog vrha i ukupni broj dijagonala iglom  i koncem 

Učenici su nakon otkrivanja i uvježbavanja formula za broj dijagonala iz jednog vrha i ukupni broj dijagonala izrađivali mnogokute pomoću igle i konca.  

Svaki učenik trebao je : 

  1. konstruirati šesterokut te mu povući sve dijagonale iz jednog vha 
  1. konstruirati dvanaesterokut i povući sve njegove dijagonale.  

Osim usvajanja zakonitosti o  mnogokutima učenici su razvijali svoje motoričke sposobnosti, urednost i preciznost.  

Ponosna sam na učenike, koji su ove zadatke jako entuzijastično prihvatili i uporno izvršavali, iako neki od njih nikada nisu držali iglu niti uvlačili konac na iglu.  

Pročitajte još

TESELACIJA LIKA POMOĆU MNOGOKUTA

TESELACIJA LIKA POMOĆU MNOGOKUTA

Autor: Ana Martinčević Teselacija pomoću mnogokuta je fascinantan matematički koncept koji se koristi u geometriji,dizajnu i umjetnosti.Učenici 7.a prije odlaska na Uskršnje praznike bili kreativni i vrijedni.Zadatak:  Odaberi lik (npr. zeca, slona, ribu).  ...

Teselacija i Pitagorin poučak

Teselacija i Pitagorin poučak

Autor: Ana Martinčević Projekt: "Teselacija i Pitagorina poučak"  Cilj projekta:  Upoznati učenike s Pitagorinom poučkom i primjenom geometrijskih oblika u mozaicima, te im omogućiti da kroz praktične aktivnosti i zadatke razviju vještine razmišljanja, rješavanja...

Skip to content