Autor: Ana Martinčević
1.sat: Otkrivanje zakonitosti za broj dijagonala iz jednog vrha i ukupni broj dijagonala u nekom mnogokutu
Ishodi:
MAT OŠ C.7.1. Crta i konstruira mnogokute i koristi se njima pri stvaranju složenijih geometrijskih motiva.
Ključni pojmovi: mnogokut, susjedni vrhovi, nesusjedni vrhovi, dijagonale mnogokuta iz jednog vrha, ukupan broj dijagonala mnogokuta
Razrada ishoda:
-učenik određuje broj dijagonala iz jednog vrha mnogokuta
– učenik određuje ukupan broj dijagonala mnogokuta
– učenik iz ukupnog broja dijagonala određuje broj vrhova mnogokuta
Međupredmetne teme:
osr A.2.4. Razvija radne navike
osr B.2.2. Razvija komunikacijske kompetencije
pod B.2.3. Prepoznaje važnost odgovornoga poduzetništva za rast i razvoj pojedinca i zajednice
Zadatak:
Učenici pomoću GEO PLOČE otkrivaju zakonitosti o dijagonala
Treba promatrati od trokuta do deseterokuta. Svaki od likova treba predočiti na geo ploči te promatrati:
- Koliko se dijagonala može povući iz jednog vrha mnogokuta?
- Koliko se može ukupno povući dijagonala mnogokutu?
Dobivene rezultate staviti u tablicu.
Iz dobivenih rezultata pitati se ima li zakonitosti u njima, te može li se izvesti neka formula.
Geo ploča je u svojoj osnovi matematičko pomagalo za učenje geometrije. Uz pomoć ove ploče djeca kroz igru uče o geometrijskim oblicima, kutovima, površini, sve do razlomaka, kongruentnosti i fraktala . S obzirom na apstraktnost aritmetike u školi, igra s geo pločom daje temeljno razumijevanje geometrije bez da je dijete svjesno da uči.
2.sat: Izrada dijagonala mnogokuta iz jednog vrha i ukupni broj dijagonala iglom i koncem
Učenici su nakon otkrivanja i uvježbavanja formula za broj dijagonala iz jednog vrha i ukupni broj dijagonala izrađivali mnogokute pomoću igle i konca.
Svaki učenik trebao je :
- konstruirati šesterokut te mu povući sve dijagonale iz jednog vha
- konstruirati dvanaesterokut i povući sve njegove dijagonale.
Osim usvajanja zakonitosti o mnogokutima učenici su razvijali svoje motoričke sposobnosti, urednost i preciznost.
Ponosna sam na učenike, koji su ove zadatke jako entuzijastično prihvatili i uporno izvršavali, iako neki od njih nikada nisu držali iglu niti uvlačili konac na iglu.