2012-11-06 11:58:23 U matematici učimo otkrivanjem-iskustveno učenje Ovo je bio jedan od onih drugačijih, zanimljivijih sati matematike kada pokušavamo otkriti neke matematičke pravilnosti s kojima do sada nismo bili upoznati. Razredi : 5 b, c, dNastavna tema: Djeljivost sa 10, 5, 2, 3 i 9 Šk.god.2012./2013.Na ovom satu koristili smo dodatne materijale osim bilježnice i udžbenika ,bolje rečeno predmete iz svakodnevne stvarnosti kao što su: štapići za sok, ražnjić- štapići,zrnca graha,kartice sa brojevima, kocke za igru čovječe ne ljuti se itd.. . Potrebna predzanja su iz osnovnih računskih operacija s prirodnim brojevima te znanja o višekratniku, djelitelju i djeljivosti broja. Cilj je bio da učenici praktičnim vježbama slaganja, uparivanja, otkriju matematičke pravilnosti u dijeljenju sa 10, 5, 2, 3, i 9. Istraživanje smo proveli putem izmjena aktivnosti (oluja ideja, slagalica, kockarenje,..) u nizu konkretnih situacija-praktičnih zadataka i poopćavanjem rezultata. Svaka grupa učenika radila je po uputama . Aktivnosti: -olujom ideja prisjetili smo se svega što znamo o djeljivosti broja te pojmu djelitelja i višekratnika (pr.što znamo o broju 2?) -slaganje štapića u snopiće tako da u svakom snopiću bude jednak broj štapića-cilj je bio složiti snopiće tako da broj bude djeljiv s pr.2 (snopići od 2, 4, 6, 8, 10,12 itd..) -uočiti pravilnost i izvesti zaključak o djeljivosti broja 2,5, i 10 - slaganje zrnaca graha u tablicama mjesnih vrijednosti (rastavljanje broja na zbroj znamenaka te uočavanjem pravilnosti izvesti zaključke o djeljivosti broja sa 3 i 9) -slagalica (kartice sa brojevima od 0-9) brojeva jednoznamenkastih,dvoznamenkastih, troznamenkastih ,četveroznamenkastih ( djeljivi s pr.3, 9, 2... ) Sat je protekao u ugodnoj radnoj atmosferi.Osmjesi i zadovoljstvo učenika što su otkrili neka nova znanja ,poticaj su mi da i dalje osmišljavam i primjenjujem one strategoije učenja koje če učenika postaviti u aktivniju ulogu u samom procesu učenja. Učiteljica: Ljubica Selak-Zeljko prof. |
Osnovna škola "Mladost" Osijek |