2012-03-07 12:48:28

IMAM STAV

1.ožujka 2012. u 18:15 u našoj školi održan je 1. roditeljski sastanak u programu „Imam stav“. Sastanak je održan s roditeljima učenika 6.c razrednog odjela uz stručna vodstva pedagoginje B. Nikšić i razrednice  B. Majdiš.

Sljedeće dva roditeljska sastanka zakazana su za  6. ožujka u 6.a, razrednica  S. Majsterić, te 7. ožujka u 6.b, razrednica B. Dusparić

         

Imam stav

je program prevencije korištenja duhana, alkohola i drugih sredstava  koja stvaraju ovisnosti kod djece.

 

Program Imam stav nastao je inicijativom European Union Drug Abuse Prevention   ( EU-Dap) i provodi se već 5 godina u Austriji, Belgiji, Njemačkoj, Grčkoj, Španjolskoj, Švedskoj, a 2009.-2010. u program su uključene Litvija, Rusija, Kirgistan, Rumunjska i Hrvatska.

 

Nositelj programa: Mentor Foundation Interntional, Velika Britanija.

Tim u Republici Hrvatskoj: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.

Podrška projektu: Agencija za odgoj i obrazovanje i Ured za suzbijanje zlouporabe droga Vlade Republike Hrvatske

 

U Zagrebu je  program  provelo 13 osnovnih škola.

U Osječko-baranjskoj županiji uključene su sljedeće škole: OŠ»Mladost», OŠ Vijenac, OŠ F.K.Frankopan, OŠ «Retfala», OŠ D.Cesarić, OŠ V.Becić, OŠ Josipovac, OŠ Višnjevac.

 

Program se zasniva na učenju životnih vještina i konceptu socijalnih utjecaja  te time

1.općenito promiče pozitivno i zdravo ponašanje te

2. specifično, utječe na prevenciju korištenja sredstava ovisnosti ( pušenje, korištenje alkohola i drugih sredstava ovisnosti)

 

Karakteristike programa / cilj programa:

Sadržaj programa usmjeren je na

smanjenje rizika od prvog  korištenja sredstava ovisnosti ili odgodu ,

smanjenje rizika  od budućeg korištenja

razvijanje  znanja, vještina i stavova koji se odnose na zdravo ponašanje

povećanu osjetljivost prema  zdravim načinim života i   svjesnost o socijalnim utjecajima

 

Program se provodi s učenicima šestih razreda te se  kroz 12 radionica  radi  na:

a)informiranju učenika

-          o utjecaju  i očekivanjima u grupi vršnjaka;

-          o sredstvima ovisnosti , njihovom utjecaju na mlade  i normativnim uvjerenjima

b)  razvijanju intrapersonalnih vješina kod učenika( vještine važne za rast i razvoj osobe)

c)  razvijanju interpersonalnih vještina (vještine važne za snalaženje u socijalnim situacijama).

 

Radom u radionicama postiže se  veća povezanost učenika u razredu, bolji vršnjački odnosi kao i stvaranje sigurnog i podržavajućeg ozračja u razredu pogodnog za učenje.

Program uključuje i rad s roditeljima  u   3 roditeljska sastanka na kojima se obrađuju sljedeće teme:

1. Kako bolje razumjeti adolescenta

2. Odgajati adolescenta znači rasti zajedno

3. Dobar odnos s djetetom- postavljanje pravila i granica

 

Važnost uključivanja roditelja:

-          istraživanja pokazuju kako uključenost roditelja u preventivne programe povećava njihovu učinkovitost

-          ponašanje i stavovi roditelja mogu izravno utjecati na zaštitne i rizične čimbenike koja djeluju na učenike koji koriste sredstva ovisnosti 

           

 

 

 


Osnovna škola "Mladost" Osijek