2019-03-26 18:13:00 Završna konferencija projekta Ja raSTEM Riječ je o projektu punog naziva ''Ja raSTEM! – višegodišnji interdisciplinarni STEM program inovativnog poučavanja darovitih osnovnoškolaca'' koji je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda (ESF) u vrijednosti od 953.121,45 HRK. Korisnik sredstava i nositelj projekta je Osnovna škola (OŠ) Hugo Kon iz Zagreba, a partneri na projektu su: Institut Ruđer Bošković, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Gornjogradska gimnazija, udruga 'Dar', OŠ „Mladost“ Osijeka, OŠ Antuna Mihanovića iz Klanjca, OŠ Silvija Strahimira Kranjčevića iz Senja te OŠ Posavski Bregi. Provedbeno tijelo prve razine je Ministarstvo znanosti i obrazovanja (MZO), dok je provedbeno tijelo druge razine Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO). Cilj projekta 'Ja raSTEM!' bio je identificirati darovitu djecu osnovnoškolskog uzrasta te ih uključiti u posebno osmišljen i pripremljen program radionica iz STEM područja odnosno matematike, prirode, biologije, kemije i fizike. Povrh toga, u sklopu projekta dodatno su razvijene kompetencije nastavnika te je obogaćen osnovnoškolski program i kurikulum, s naglaskom na darovitu djecu. U našoj Školi održano je ukupno 90 ak sati radionica za učenike 3.4.,5.,6.,7. i 8. razreda raspoređenih u tri skupine. Kod učenika smo poticali razvoj logičkog mišljenja i logičkog zaključivanja. Školska psihologinja Zora Mlinarević testirala je 290 učenika naše Škole(od 3. do 8. razreda) te se 45 učenika nalazi iznad 90-og centila te su uključeni u navedene radionice. U našoj školi radionice su provodile učiteljice Zorica Mohnacki(Ivana Posavac) u 3. i 4. razredima, Brankica Majdiš u 5. i 6. razredima te Ana Martinčević(Katarina Vincetić) u 7. i 8. razredima. Završna konferencija održana je 20.3.2019. godine na Institutu Ruđera Boškovića u Zagrebu gdje je naš ravnatelj Josip Jukić govorio o projektu u ime svih partnera tj. osnovnih škola uključenih u projekt. 27.3.2019. godine i službeno završava projekt Ja raSTEM, te će kurikulumi za rad s darovitim učenicima te s dodatnim materijalima biti objavljeni na službenoj stranici projekta Ja raSTEM od 1.rujna 2019. godine. Zahvaljujemo se svim partnerima na suradnji za vrijeme trajanja projekta i veselimo se budućim suradnjama. RADIONICE 3. i 4. razred Nastavna tema: Logički zadatci i mozgalice Cilj / postignuća: razvijati apstraktno mišljenje i logičko zaključivanje te pozitivan odnos prema matematici kroz igru i različite aktivnosti Odgojno-obrazovni ishodi UČENICI ĆE: saslušati i razmjenjivati matematičke ideje i objašnjenja te suradnički rješavati zadatke razvijati kreativnost, odgovornost za svoj uspjeh te timski duh odabrati i primijeniti odgovarajuće principe i metode za rješavanje problema interpretirati naučeni sadržaj, stvarati nove ideje i rješenja 7. i 8. razred Nastavna tema: Strategije rješavanja problemskih zadataka Cilj / postignuća (u jednoj rečenici): U ovoj radionici predstavljene su strategije rješavanja problemskih zadataka u matematici koje nisu standardne za nastavu matematike. Odgojno-obrazovni ishodi (Po Bloomovoj taksonomiji) UČENICI ĆE: Moći prepoznati faktore koji otežavaju rješavanje problema Nabrojati neke strategije rješavanja problemskih zadataka u matematici koje nisu standardne za nastavu matematike Odabrati primjerenu strategiju za rješavanje zadanog problema Navesti četiri koraka za rješavanje problema |
Osnovna škola "Mladost" Osijek |